מדיטציית Tumo לעצירת הנשירה

6 בOctober 2009 מאת: admin

לפני כמה ימים ראיתי באחד מערוצי המדע תוכנית מצויינת על אנשים שבעזרת כח המחשבה מצליחים להשפיע על הפיזיולוגיה של הגוף שלהם. אנשים אלו שולטים ברזי מדיטציית Tumo, שהיא מדיטציה טיבטית מדהימה שנחקרה באופן מדעי ועדיין נחקרת.

הראשון הוא הולנדי מפורסם שמסוגל לשלוט בחום גופו בכח המחשבה. הוא מסוגל לחיות בטמפרטורות שאף אדם לא יכול לשרוד בהן ויש לו תחביב מוזר לעשות תרגילי יוגה ומדיטציה בפריזר, וגם לעשות מרתונים של ריצות בשלג כשהוא לובש רק מכנסיים קצרים. הוא גם טיפס להימליה כשהוא לבוש רק מכנס קצר ונעליים והוא מסוגל לעצור את נשימתו לכמה דקות – הכל מתועד ומצולם והוא מרואיין לאורך התוכנית, כולל מדענים שבדקו ובודקים אותו.

השני הם קבוצת נזירים טיבטיים שמסוגלים להעלות את חום גופם ב-8 מעלות (בדוק מדעית ומצולם). רואים איך עוטפים אותם בסדינים ספוגים מים קרים ואיך אחרי כמה דקות הסדינים מתחילים להעלות אדים, כשהם תוך כדי מדיטציה.

דגימות דם שנלקחו מאותם אנשים מראות שבמהלך המדיטציה הם מייצרים כמות גדולה מאוד של נוגדנים. נוגדנים בגוף שומרים עלינו מפני מחלות וזיהומים, מה שהעלה את ההשערה שאותם אנשים מסוגלים לרפא עצמם ממחלות ושיתכן ומדובר בדרך של טיפול במחלות בכלל האוכלוסיה שכן מדובר בדבר שניתן ללמוד.

עכשיו, זה מתחבר לשיטות לא קונבנציונליות לטיפול בנשירת שיער והתקרחות. ישנם למשל גם בארץ מטפלים בדמיון מודרך או בשיטות דומות הטוענים שזה עוזר לעצירת נשירה וחידוש צמיחה.

אני לא אומר שמה שהם עושים באמת עוזר, אבל יתכן ויש משהו ביכולת שלנו להשפיע על תהליכים פיזיולוגיים דרך החשיבה. אני אתן דוגמא פשוטה – נסו לדמיין זרימה של דם באחד המפרצים או בקדמת הראש. אם תנסו מספיק (זה לא עובד מיד) יתכן ותתחילו להרגיש עיקצוצים באיזור שהתמקדתם בו, ממש תתחילו “להרגיש” את האיזור הזה. עכשיו אם תמשיכו ותתחילו לדמיין שיער צומח באותו איזור…זה הרעיון של דמיון מודרך או מדיטציה כדי לנסות ולהצמיח שיער.

עוד לא שמעתי על מישהו שעשה מדיטציית Tumo לעצירת נשירה, אבל ההישגים המדהימים שאנשים הגיעו אליהם דרכה מאפילים אפילו על האפשרות של להצמיח שיער, לכן יתכן שיש אפשרות שדרך התודעה שלנו ניתן להשפיע גם על מצב השיער.

חומר למחשבה…

  • Share/Bookmark
מופיע בקטגוריות: נשירת שיער
תגיות:

תגובות

2 תגוובת על ”מדיטציית Tumo לעצירת הנשירה“
  1. הראל says:

    היי אדמין,
    פוסט מעניין, קראתי הרבה בבלוג שלך וזה ההיזכור היחיד שמצאתי ליוגה.
    שווה להזכיר, לא צריך להיות נזיר טיבטי בשביל להנות מההשפעות החיוביות שיש לתירגול יוגה, מספיק לתרגל רק כמה דקות ביום. (ברגע שלמדת את התנוחות כפי שצריך אז אפשר לתרגל בבית)

    1. השפעה מרגיעה ומפחיתה לחצים
    2. שיפור זרימת הדם בכל הגוף, ושיפור זרימת הדם אל הראש בפרט

  2. admin says:

    מסכים, אבל רק בהקשר הכללי, לבד זה לא יתן שום אפקט. הרעיון הוא מכלול, של סגנון חיים שכולל גם תזונה וספורט וטיפול. מי שחושב שיוגה תצמיח לו משהו או תרפא אותו ממשהו לא ממש מחובר למציאות.

הוספת תגובה

Spam Protection by WP-SpamFree