חמישה חטאים ומצווה אחת

1 בJuly 2009 מאת: admin

נשירת שיער שלא כחלק ממחזור הצמיחה הטבעי נובעת ממסה קריטית מסויימת שהצטברה וגרמה לנשירה. לדוגמא – כמות מסויימת של DHT תגרום להתקרחות גברית טיפוסית בגיל מסויים. (הרגישות תתחיל ממסה קריטית מסויימת, לכל אחד יש DHT בזקיקים, אבל רק מרמה מסויימת ובגיל מסויים יתחיל תהליך הנשירה וזה משתנה מאדם לאדם).

ישנם דברים שאנחנו עושים ביום יום אשר במשך שנים משפיעים גם הם על השיער ותורמים להחלשות שלו. יש הטוענים שה”חטאים” הקטנים הללו הם הדחיפה הקטנה שתורמת להפעלת הטריגר, או מאיצה את התהליך.

1. ג’לים וקרמים שאנחנו מורחים (כדי שהשיער יראה טוב יותר) – מצטברים על הקרקפת ועלולים לגרום לנשירה. חלק מהחומרים שיש בג’לים ובקרמים עלולים לגרום לגירוי בקרקפת, אלרגיה ודלקות (האם קראתם פעם ממה הג’לים והקרמים מורכבים? אם קראתם, האם הבנתם? בדרך כלל התשובה היא לא ואם כן, אתם בטח יודעים שחלק מהחומרים לא הכי בריאים). שמעתי גם טענה שג’ילים וקרמים אוטמים את הנקבוביות בעור. אז אתם בטח מכירים לא מעט נשים ששמות קרמים לשיער וגברים שמורחים ג’ל והשיער נראה נהדר, השאלה היא מה בדיוק הם מורחים ומה קורה בשימוש של שנים. לזה מתקשר חטא ההזנחה, אנחנו “שוכחים” או “מתעצלים” לחפוף את הראש מהג’ל\קרם וככל שהוא נשאר יותר זמן על הקרקפת, פחות בריא. אני אישית השתמשתי בעבר הרחוק בקרמים לשיער וזוכר את תחושת העקצוץ ואי הנוחות בקרקפת, אבל אז התעלמתי, היתה לי בלורית לתפארת….

2. הזנחה (עצלנות) – מסתפרים ושוכחים את השיער עד התספורת הבאה. חופפים פעם בכמה ימים. לא משנה השמפו. קצת קשקשים אז מה. אז זהו, שצריך לתחזק. לחפוף כל יום, עדיף עם כמה שמפואים בימים שונים (ריכוזים וסוגים שונים של חמרים). לטפל בקשקשים ובבעיות בעור הקרקפת (ללכת לרופא עור אם צריך). הגיינה של הקרקפת והשיער תורמת לבריאותו.

3. עישון (הנאה פיזית למי שנהנה מזה) – מזיק נקודה. גם לשיער (כתבתי על זה פוסט). גם אלכוהול בכמות גבוהה מזיק.

4. סקס (טוב זה לא חטא, זו מצווה:)) – מדובר בטענה שעולה מדי פעם שסקס מגביר נשירה. ההגיון שמאחורי הטענה הוא העליה ברמות הטסטוסטרון (כדי לייצר זרע אחרי שנפלט זרע) כך שנוצר יותר DHT. ידוע גם שכל פליטת זרע גורמת לאבדן של כ-5 מ”ג אבץ, שחשוב לשיער. עוד לא שמעתי רופא שאישר את הטענה הזו (כן שמעתי מרופא שזו שטות), אבל זה לא משנה את העובדה שיש אנשים שמוכנים להשבע שזה גורם או מגביר להם נשירה.

5. תזונה לא נכונה ואי עיסוק בספורט (עצלנות וחולשה למזונות טעימים ולא בריאים)- כולסטרול ושומן רווי הם חומרי הגלם לייצור טסטוסטרון. עודף טסטוסטרון = עודף DHT והתוצאה ידועה. הבעיה שהאוכל הכי טעים והכי זמין עשיר בשומן וכולסטרול (בשר שמן, מזון מעובד, עוגות ועוגיות וכו’). מי שלא מתאמן “שורף” פחות ולא חלים אצלו תהליכים טובים כגון ירידה בכמות השומנים בדם. עם הזמן עלול להצטבר נזק גופני שכולל גם היצרות כלי דם (השומנים מצטברים על הדפנות). תזונה לא נכונה עלולה גם לגרום לחוסרים בויטמינים, מינרלים ועוד, שעלולים לפגוע בשיער.

6. שמש וחום (הנאה פיזית וחוסר מודעות) – אחת ממטרות השיער היא לשמור על הראש והקרקפת מפני נזקים חיצוניים ופגיעות. גם מפני קרינת השמש. ללכת לים או סתם לשבת בשמש זה כיף, אבל ברגע שהקרקפת חשופה לשמש הקרינה חודרת לעומק העור ונגרם נזק לזקיקים, לכן אם הסתפרת קצר שים כובע עד שהשיער יצמח חזרה ואם אתה מקריח שים כובע או התרחק מהשמש, היא מגבירה את קצב ההתקרחות.

  • Share/Bookmark
מופיע בקטגוריות: מינוקסידיל,נשירת שיער
תגיות: ,

הוספת תגובה

Spam Protection by WP-SpamFree